Nadogradnja! Ovdje je bila pogrešna datoteka. S današnjim danom (09.04.2024.) sam to popravio.
Ovo je jednostavni model kontaktne mreže napravljen da bi onima koji žele modelirati mrežu olakšalo razumjevanje kako to sve funkcionira. Datoteke je potrebno raspakirati u Source mapu.
Još jedna bitna stavka koja utječe na osjećaj da je nešto domaće je i kontaktna mreža koja je u nekim segmentima specifična samo za hrvatske prilike. Tu su između ostaloga i cijevni pocinčani stupovi.
Za mene je izazov bio napraviti poligonaciju, odnosno poprečni pomak kontaktnog voda u odnosu na os kolosijeka. U stvarnom životu time se sprječava da se vod usiječe u pantograf. Naravno, to ima i poseban vizualni učinak kao da se nalazite ispod stvarne kontaktne mreže. U samom RailWorksu je to riješeno tako da je kontaktni vod dio elektrificirane tračnice.
Ja sam to riješio tako da sam kontaktni vod stavio zajedno sa stupovima. Jedan stup nosi pomak u jednom smjeru, a drugi stup nosi pomak u drugom smijeru. Kada ih se naizmjenično stavlja na kolosijek dobije se poligonacija, odnosno cik-cak položaj kontaktnog voda. Vizualno to izgleda prirodnije nego zadani pravocrtni kontaktni vod. Naravno, tu su se javili i neki problemi kao što je npr. spoj voda u zavojima ili prilikom promjene uspona. No, mislim da ću to sa dodatnim elementima uspjeti riješiti. Ovdje se može vidjeti kako izgledaju stupovi sa kontaktnim vodom kod nas u Hrvatskoj.
A ovdje je i alat sa kojim se naizmjenično postavljaju stupovi. Najprije se postavi jedan stup, a zatim se praznine popunjavaju sa drugim stupom. Zajedno izgledaju kao cjelina sa cik-cak vodom.
Tko želi može preuzeti komadić trase i vidjeti kako to izgleda u simulatoru. Napominjem da je ovo samo za probu. NEMOJTE TO KORISTITI U SVOJOJ RUTI!
Električna lokomotiva HŽ 1142. O autorskim pravima i o načinu distribucije pročitajte readme datoteku koja je dio paketa.
HŽ 1142 serija je višenamjenskih električnih lokomotiva Hrvatskih željeznica, razvijena krajem 1970-ih godina i predstavljena 1981. Iako je za Jugoslavenske željeznice ostvarena licencna proizvodnja stožerne električne lokomotive – švedske Rb (JŽ-441 ) – Željeznice su, s afirmacijom domaće tehnologije kroz 1970-te godine, naručile izradu nove, nimalo zastarjele, opremljenu tiristorima umjesto dioda, te potpuno domaće svenamjenske električne lokomotive. Lokomotive (prototip i samo 15 predserijskih) je proizveo Končar iz Zagreba, s navedenim mnogim kooperantima iz Federacije među kojima su najvažniji srpski Minel
i Goša ali, znakovito, to je hrvatski produkt i to u periodu od 1981. do 1989. To je prva električna lokomotiva razvijena i proizvedena u Hrvatskoj. Lokomotive mogu u ravnici razviti brzinu do 160 km/h, ali u punoj afirmaciji i lokomotive je lako prelaze. Neki brzinski testovi su pokazali 181 km/h i više. Lokomotive su namijenjene za vuču putničkih vlakova brzinom do 160 km/h te za vuču teretnih vlakova pretežito na nizinskim prugama, ali i na brdskim prugama uz odgovarajući postupak manje preinake.
U verziji 1.1.1 je
– Popravljen problem zbog kojeg se kroz staklo nije vidjela voda, dim i slično, te isti problem na teksturi upaljenog svjetla.
Nevjerojatno koliko se 1142 razlikuju u detaljima. Zbog toga sam odlučio ne zamarati se s time nego ću napraviti jedan ili dva modela sa dinamičkim oznakama. Nitko mi ne može dati garanciju da će modeli ostati ovakvi kakvi jesu u stvarnom svijetu. Kao što sam mogao vidjeti, često se desi da lokomotiva pod istom numeričkom oznakom ne izgleda jednako kao i prije nekoliko godina.
Dakle, ovdje sada radim na “glancanju” tekstura. Prvi model će biti nov, odnosno bez prljavštine pa stoga pripremite sunčane naočale 😉