petak, 18. veljače 2022.

Komandni pult stare 1142

Zapeo sam u izvozu parnjače 51 i dok se ne sjetim kako to riješiti prebacio sam se na dotjerivanje upravljačnice za, sada već staru, 1142. Dosta sam se namučio (čitaj nekoliko sati) zaobliti rubove komandnog pulta da isti bude što sličniji originalu. I onda se sjetim probati to napraviti sa Fluent dodatkom za Blender. S njim sam to postigao za 15-ak minuta. Ludo, jelda? 🙂 Naravno da sam to mogao i bez toga dodatka ali je stvar u tome da sam puno lutao tražeći najbolje rješenje. Podsjetit ću vas da je nova stara 1142, aka Brena, blizu kraja i zamijenit će postojeću koja je još iz vremena Rail Simulatora.

nedjelja, 23. siječnja 2022.

Animacija pogonskih osovina serije 51

Srećom postoji tutorijal za animirati ovo u Blenderu, ali i sa njim sam nekoliko puta odlutao pa se vraćao nekoliko koraka unazad. Greške sam uglavnom radio miješajući dva alata; 'Add Object Constraint' i 'Add Bone Constraint'. Uglavnom, animira se samo pogonski kotač (prvi s lijeva), a ostalo se poveže "kostima". Exporter za RailWorks to razumije.

srijeda, 5. siječnja 2022.

51-016

Prije nekoliko godina bio sam u Požegi i poslikao sam si 51-016. Imao sam jako lošu fotografsku opremu pa mi fotke i nisu baš jasne koliko bih htio. Ipak sam iz njih uspio izvući dosta toga. Nedavno sam gledao tutorijal gdje je iskusni blenderaš objašnjavao zašto je dobro prvo napraviti high poly model, a tek onda, njegovim prepravljanjem, smanjiti broj poligona da bi se npr. koristio u igrama ili simulacijama. Lakše je. Mislim, ovisi s koje strane se gleda i za koju svrhu se radi. Kada se pravi high poly model može se koristiti i za npr. isprintati poster. Tko ne bi želio imati poster relativno detaljnog modela u kojeg je uloženo puno truda? Igranjem sa osvjetljenjem, refleksijama i sjenama mogli bi se dobiti jako lijepi posteri. Broj poligona, barem po alatima koje ima Blender, lako se naknadno može smanjiti ali onda i razmotati UV pa zapeći PBR generirane teksture sa high poly u low poly model. Stoga ovaj put nisam puno pazio na broj poligona. Dakle, na slici, odnosno renderiranom dijelu slike nisu korištene standardne teksture nego sam se koristio jednim dodatkom za Blender. Dodatak na osnovni 3D model dodaje materijale, a da uopće nije razmotan UV. Kako će ti materijali izgledati ovisi o postavkama krizača. Još ima nekih detalja koje mislim napraviti i onda ide prilagodba za RailWorks.

subota, 1. siječnja 2022.

Render serije 51

Budni? Trijezni? 😊

Nedavno sam gledao tutorijal gdje je iskusni blenderaš objašnjavao zašto je dobro prvo napraviti high poly model, a tek onda, njegovim prepravljanjem, smanjiti broj poligona da bi se npr. koristio u igrama ili simulacijama. Lakše je. Mislim, ovisi s koje strane se gleda i za koju svrhu se radi. Kada se pravi high poly model može se koristiti i za npr. isprintati poster. Tko ne bi želio imati poster relativno detaljnog modela u kojeg je uloženo puno truda? Igranjem sa osvjetljenjem, refleksijama i sjenama mogli bi se dobiti jako lijepi posteri.

Broj poligona, barem po alatima koje ima Blender, lako se naknadno može smanjiti ali onda i razmotati UV pa zapeći PBR generirane teksture sa high poly modela u low poly model.

U Požegi sam, prije nekoliko godina, slikao ovu lokomotivu kako bih napravio 3D model isključivo za RailWorks. Tada, kada sam zapravo počeo, nisam znao da, već kada se radi, odmah napravim što detaljnije i da se ne pazi na broj poligona. Ovoga puta nisam puno pazio na broj poligona. Još ima nekih detalja koje mislim napraviti i onda ide prilagodba za RailWorks.

P.S. Franjo je bio u blizini pa sam ga zamolio da se popne gore kako bi oni koji ne znaju proporcije ove male lokomotive dobili predodžbu koliko je zapravo velika :)

I da, sretna vam Nova godina i nova godina pa si uzmite koja vam verzija bolje paše. Tko razumio, razumio😊

četvrtak, 9. prosinca 2021.

Bilo bi lijepo kada bi bilo istinito :)

Ove godine, ili točnije 19.11. navršilo se 10 godina od kako je parna lokomotiva serije 22 otpremljena u muzej u Zagrebu. Bilo je dosta loše vrijeme. Velika magla i poledica. No, to me nije spriječilo da zabilježim taj povijesni trenutak. Na žalost, tada nisam imao ništa bolje od obične DV kamere pa je kvaliteta video zapisa takva kakva je. Ovaj prikaz unatrag je samo moja maštarija kako bi bilo lijepo da je parnjača na čelu. I naravno, velika zahvala ide popratnom osoblju na kolodvoru u Novoj Kapeli jer su mi dozvolili da uđem u upravljačnicu. Što se tiče prvog videa, bilo bi lijepo kada bi bilo istinito 😊

 

Cijeli video je ovdje: